2012-05-20

Saknad


/...

Saknad.
En känsla som sakta äter upp mig inifrån.
Jag känner mig tom 
Som ett sug inom mig.

Vad är det jag saknar?
Kanske just känslan av att vara två
Även om vi inte var det fullt ut
Så var jag inte ensam
Jag hade någon
Någon att älska
Att tänka på.

Att jag älskade finns det inget tvivel om
Rent, skört och våldsamt
Även om det inte var bra
Så älskade jag.
Det är jag stolt över!

Men nu sitter jag här
Med alla känslor flytandes på ytan
Sorg, svek, saknad.
Saknad efter något som egentligen inte fanns
En skugga, en vålnad.

Känslorna är mina
Jag måste få känna
Även om andra tycker olika
De är bara mina
Mitt hjärta och min själ som värker

Visst mår jag bra nu
Jag kan lägga energin på mig själv
Men ändå. Ändå!

Jag saknar... 

- Dina kyssar.
Kyssar som kunde vara så intensiva
Så kärleksfulla
Som fick min värld att snurra!
Känslan av dina läppar mot mina

- Dina kramar, dina händer längs min rygg..
De var sällsynta men de gav mig rysningar!

- Din kroppsvärme, som kunde få en isbit att smälta
Tryggheten bakom din stora rygg
Mina knän i dina knäveck. 

Vi hade våra få stunder då du gav och jag fick ta
För mig var de värdefulla som guld!
Det var dem jag levde på...

Men men men...
Det som en gång var oss är dött
Jag har insett det
Det blir aldrig mera vi
Jag vill inte det heller, det är inte menat.
Men jag tänker sakna och känna tills det inte finns mera
Oavsett vad andra anser så är det mitt!

M

.../

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar