2012-05-27

Önskan



/...


Detta är pikulärt! 
Jag slits mellan rätt och fel
För och nackdelar..



Igår var hela tillvaron ett virrvarr
Av känslor, tankar, funderingar
Jag försökte smälta och förstå
Kunde inte fokusera
Jag gick som i ett vacuum
Idag känns det bättre
Idag känns det nästan rätt



Du kan uppfylla min högsta önskan!
Det som jag har längtat efter så länge
Förberett mig i hela mitt liv..
En gåva från universum




Men på vilka premisser?
Du är så sent ute
Saknar du kon när båset är tomt?
Vill du att jag ska vara beroende av dig?
Var finns kärleken i allt detta?
Är detta verkligen genomtänkt från din sida?


Jag hade nästan kommit över dig
Du hade i princip slutat att hyra plats i mitt huvud
Känslorna började svalna
Sen kom du hit och ställde till det
Jag var så nära att kunna gå vidare
Släppa taget
Bli fri!
Nästan...


Skratt och diskussion
Kramar, kyssar
Desperation i fingertoppar
Som ville känna
Minnas, återupptäcka
Det var så innerligt
Som att du hade saknat
Även om du inte sa det så förstod jag
Du ställde frågan varför
Jag svarade därför..


Om vi ska genomföra detta
Ja då vill jag vara älskad och åtrådd
Jag vill vara hela din värld
Ditt engagemang måste finnas där
Detta är absolut ingen lek
Inte bara en hobby
Ett tidsfördriv.
Vi ska vara två!


Men.
Innerst inne så vet jag redan vad jag vill
Jag har redan bestämt mig
Men om det nu är så smart
Ja det får tiden utvisa..


M


.../

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar