2011-12-02

Jag kan inte skilja på..



/....
Jag försöker träffa andra
Men det är inte så lätt
Jag har försökt att tänka bort dig
På alla sätt
Det är dags att lägga på
Men att stanna känns så rätt

.../


Jag kan inte sluta tänka på dig!
Jag vill inte tänka på dig!
Men ändå..
Du är opålitlig, egoistisk

Men jag kommer aldrig ifrån ett faktum
Ingen har fått mig att känna så som du!
Ingen.

Sån passion, hetta!
Förtärande och förgörande
Så att jag tappar andan vid tanken på dig
Jag har aldrig varit så fångad
Så förhäxad..

Visst.
Det går att glömma, gå vidare
Jag försöker, kämpar
Men jag kommer ingen vart
Sitter fast i en grop
Kan inte ta mig upp

Om vi blir två?
Det blir bara kaos.

Jag träffar andra
Som påminner om dig
Jag söker andra
Som har dina drag
Din karisma.
Men jag hittar aldrig rätt

Detta är bara villfarelse
Du har säkert glömt mig
Annars hade jag fått ett tecken
En puff här och där
Nej, den betyder inget
Men den hindrar inte mitt hjärta 
Ifrån att hoppa över ett slag
Få mig att tappa andan
Ilningar igenom hela min kropp..

Ditt förflutna spelar ingen roll
Vi har alla saker i ryggsäcken
Även jag..
Jag accepterar dig precis som du är

Tanken på dig förgör mig
Att jag vill ha dig
Fyllas av dig
Känna din doft
Dina andetag i min nacke.
Som jag saknar..

Men jag saknar ett spöke
En känsla, ett minne.

M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar